نشست تخصصی تولید علم با نگاه تمدن ساز از منظر اهل بیت(ع) برگزار شد

هفته علمی تمدن نوین اسلامی از سه شنبه ۳۰ آذرماه به مدت یک هفته آغاز شد و فردا ۷ دی ماه مراسم اختتامیه آن در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

در این یک هفته، نشست های تخصصی متعددی علاوه بر تهران در مشهد، شیراز، قم و قزوین برگزار شد. 

نشست تولید علم با نگاه تمدن ساز از منظر اهل بیت (ع) عصر روز گذشته پنجم دی ماه با حضور جمعی از اندیشمندان، اساتید و دانشجویان در تالار علامه جعفری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی رئیس این دانشکده در سخنانی به ضرورت تولید علم تمدن اشاره کرد.

پس از آن، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، محقق و نظریه پرداز حوزوی به ضرورت تولید علم اقتضای تمدن نوین و بایسته های این مسئله پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست تخصصی، برخی از استادان دانشگاه شیراز از جمله شکرالله خاکرند استاد تاریخ دانشگاه شیراز  با موضوع ارزیابی سیر تطور اندیشه و تولید علم در تمدن اسلامی و دکتر قاسمی استاد رشته علوم قرآنی با موضوع نقد تولید علم در مدرنیته و پسامدرن با تکیه بر آموزه های اهل بیت (ع) پرداختند.

همچنین سید محمدهاشم پورمولا استاد رشته فقه با موضوع موانع ایجاد و افاده علم و راههای رفع آن از منظر قرآن و اهل بیت(ع) در تمدن نوین اسلامی و محمد شریفانی استاد رشته فلسفه تعلیم و تربیت با موضوع بسترسازی تولید علم در کلام اهل بیت(ع) لازمه تمدن نوین اسلامی مقالات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/