کارگاه تمدن نوین اسلامی از منظر مقام معظم رهبری برگزار شد

کارگاه ۴ ساعته تمدن نوین اسلامی از منظر مقام معظم رهبری، ۲۰ مرداد ماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به دعوت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی(حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) با حضور دکتر فرزاد جهان بین برگزار شد.

این کارگاه ویژه دوره تربیت پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی(دانشجویان دکتری و طلاب سطح ۴)که به پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو درباره معناشناسی تمدن، نسبت تمدن و فرهنگ، معناشناسی تمدن اسلامی، تحلیل واژه نوین، اصول حاکم بر تمدن نوین، بنیادهای تمدن نوین، ارکان تمدن نوین، سیر شکل گیری تمدن نوین، فرآیند تحقق تمدن نوین، مراحل شکل گیری تمدن نوین در کارگاه پرداخته شده است.

در این هفته علمی علاوه بر برپایی نزدیک به ۳۰ نشست علمی در محورهای ۶ گانه موضوعی در نقاط گوناگون کشور، ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی از سوی اساتید و محققان حوزه و دانشگاه ارائه خواهد شد. علاوه بر این، برنامه‌ریزی‌شده است تا هر یک از مراکز علمی همکار، حداقل یکی از شماره‌های نشریه تخصصی مرتبط خود را به موضوع تمدن نوین اسلامی اختصاص دهند.

محورهای اصلی فراخوان مقاله، چیستی و ماهیت تمدن نوین اسلامی، مبانی نظری تمدن نوین اسلامی، سیر تکوین تمدن نوین اسلامی، ظرفیت‌های موجود برای تمدن سازی نوین اسلامی، مطالعات تمدن و تمدن شناسی، تمدن نوین اسلامی و مهدویت و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی است.

علاوه بر مقالات برتر، به کتاب برتر در ۱۰ سال گذشته در حوزه تمدن نوین اسلامی تألیف شده باشد، جوایز ارزشمندی تقدیم می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت   http://tamadon.sccsr.ac.ir مراجعه کنند.