نبرد انقلاب اسلامی با نظام سلطه، نبرد تمدنی و ریشه ای است

به گزارش ستاد خبری هفته علمی تمدن نوین اسلامی به نقل از حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار اعضای فعال سازمان بسیج حقوقدانان استان قم که در سالن جلسات موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر با وجود همه فراز و نشیب ها و مشکلات و توطئه های دشمن ، به حرکت پیشروانه خود ادامه داده است، اظهار داشت: حقیقتاً جبهه استکبار در طول این سال ها متحمل شکست های سنگینی در مواجهه با نظام و انقلاب اسلامی ایران شده که این مساله در تاریخ به نوعی بی سابقه است.

وی با اشاره به این که نظام استکبار و نظام  سلطه امروز مصداق بارز فرعون و طاغوت است، گفت: انقلاب اسلامی معادلات جهانی که به سود نظام سلطه بود را بر هم زد و لذا نزاع آن ها با این انقلاب و رهبران یک نظام تمام عیار بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار پرشور مردم قم به نکات بسیار مهمی در خصوص جدال ما و نظام استکباری پرداختند، افزود: رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند که توطئه ها و تلاش های استکبار علیه کشور و انقلاب ما پاتکی است که آن ها در برابر تکِ انقلاب و نظام اسلامی می زنند و می خواهند آن چه را در این جدال از دست داده اند باز پس بگیرند اما به یاری خدا و با وجود هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری به این هدف دست نمی یابند.

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز آینده انقلاب اسلامی با وجود همه سختی ها و کینه ورزی های دشمنان ، رو به سمت رشد و تعالی است تا ان شاءالله زمینه ساز تحقق پیروزی نهایی جبهه حق بر کفر و استکبار و جبهه باطل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد: اساساً نبرد ما با جبهه استکبار یک نبرد با ماهیت سیاسی و برای کسب قدرت نیست بلکه نبردی با ماهیت تمدنی است به این معنا که امروز تمدن برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) که پیش قراول آن ایران اسلامی است در حال یک نزاع تمام عیار با تمدن غربی به سرکردگی آمریکاست.

وی همچنین با بیان این که علم و ایمان دو بال مهم تمدن اسلامی به شمار می رود، گفت: تمدن غربی بر پایه علم منهای ایمان شکل گرفته و لذا بعد از رنسانس در غرب مشاهده کردیم که دین به تدریج به حاشیه رفت و به نوعی حذف شد و الان یک نوع الحاد و انکار خدا در مناسبات و ساحت های سیاسی و اجتماعی در غرب وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری افزود: از این رو تمدن غرب با وجود همه سر و صداهای زیادی که به پا کرده ، بحران های زیادی از جمله بحران اخلاق و معنویت، بحران امنیت، بحران فروپاشی خانواده و بحران مدیریت را برای بشر امروزی به ارمغان آوده است و شکاف بین فقیر و غنی، نخبگان و توده مردم و نیز دولت ها و ملت ها را تشدید کرده است.