هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه‌ها تمدن‌سازی اسلامی است

به گزارش دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی ؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: 27 آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه‌هاست و هر ساله در این روز، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود ولی به تعبیر مقام معظم رهبری هدف از این همایش‌ها فقط این نیست که  صرفا جلسه‌ای گرفته شود، هدف این است که وحدت رویه داشته باشیم و به آن جامعه اسلامی و انقلابی نائل شویم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در ادامه تاکید کرد: یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه‌ها این است که  در جهت تمدن سازی اسلامی حرکت کرده و از آن بهرمند شویم  و به آن هدف که مطالبه  مقام معظم رهبری است، برسیم.

وی در خصوص راهکارهایی که برای وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد، گفت: از یک سو به علوم جدیدی نیاز داریم که در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد و برای گسترش تجربه‌های مسلمانان در جامعه اسلامی، آن را تلخیص کرده و در کتاب‌ها بیاوریم.

نبوی تاکید کرد: در گام بعدی باید علوم آلوده و متکی به اندیشه‌های غربی و مادی تخلیه و پاک سازی شود و علمای حوزه و علمای دانشگاه‌ها باید نشست‌های متعددی داشته باشند و با مطالعه علوم انسانی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به ثمر برسانند. لذا باید از علم در جهت  تمدن‌ سازی بهرمند شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران اظهار داشت: مسئله دیگر این است که ما باید از پیوست نگار فرهنگی که رهبر انقلاب فرمودند استفاده کنیم و ببینیم هر رشته‌ای، هرکاری و درسی که خوانده می‌شود خروجی فرهنگی و دینی آن چگونه است.

 وی در ادامه افزود: باید دانشگاه‌ها و جامعه ما به جامعه ایده‌آل اسلامی، مطلوب و انقلابی که همواره رهبر انقلاب می‌فرمایند برسند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه صرفا زبانی و تشریفاتی نباشد و در عمل محقق شود.

نبوی در خاتمه با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: وقتی ما بررسی می‌کنیم در 4 دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد، امروز کشور با آسیب‌های اجتماعی بسیاری روبرو است، این مسئله وظیفه مدیران و به خصوص اساتید دانشگاها را سنگین می‌کند و می‌توان با وحدت حوزه‌ها و دانشگا‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد به آن تمدن اسلامی که قبل از سلسه پهلوی و قاجار داشتیم و از آن فاصله گرفتیم، برسیم.

انتهای پیام/